Thursday, September 3, 2009

kehidupan..........

hmmm.....kekadang aku terfikir apa yang kiter nak sbnrnye untuk kehidupan ini.... tpi yang paling pasti bukan rasa lagi hidup ni cuma untk mengabdikan diri pada Tuhan Yang Maha Esa....Hmmmm...... ntahlah...aku pun x thu cam ne nak ungkaikan maksudnye...

Lumrah kehidupan ada suka, duka, ketawa, menagis, berjaya, kalah, menang, disanjungi, diingati, dihargai, disayangi, ditemani,dibelai, macam2 lagi x lupa juga ada yang diragut...semua ni berlaku.... cuba kiter fikirkan kenapa semua ni berlaku....

Aku kekdng x faham dengan sifat manusia yang berbeza2, biler kiter renungkan ada macam2 jenis manusia dan perangai... mcm ne manusia boleh ada perangai yang ada pada diri sendiri.. memang betul itu semua kerja Tuhan dan aku akui,,,...tapi biler satu2 perangai tu ada pada seseorng mesti ada yang kata " memang perangai mcam tu dah x boleh ubah" itu maknanya terletak pada diri kite sendiri jugak... hmmm... pening dan terlalu banyak... hee...he.... manusilah katakan... aku ni memang suka sngat berfikir...kenapa sesuatu itu berlaku.. xkiralah apa bendanye tue... hmm... kalu difikir2 boleh giler...

Memang semua Tuhan yang tentukan tetapi kiter juga perlu usaha untuk capai sesuatu matlamat... kalau baik kiter buat baiklh yang datang.. kalau jahat kiter buat jahatlah yang datang...ada juga aku dengar..kedng tu aku lihat sendiri seseorng tu berusaha bersungguh x juga dpat.. mungkin lum rezeki dia kot... itu yang aku tafsirlah... tpi yelah ada juga orng kata sabar tue ada batasanye.. cam ne plak tu ek... hmm.. tulah pening kekdng...Tpi sabar juga sebahagian daripada iman.. lagilah kiter kene ingat....

dan kekdng aku fikir manusia ni perlukan sokongn jugak..biler dia xde sokongn di x yakin pada diri dia.. betl ke tue ek?? bnyak ada dalam kehidupan kiter ini.. kiter je yang perlu bijak berfikir macam mana kiter nak buat untuk kehidupan kiter sendiri....

Tapi yelah kedang tu mungkin belum ada rezeki untuk kiter... so.. kiter berdoa jelah pada Tuhan agar termakbul apa yang kiter impikan selama ini.. Amin....

No comments:

Post a Comment