Thursday, August 27, 2009

meee..udang..30 minit..


tahun ni posa...aku x berapa letih sangat cuma paling letih pas aku buka posa...harain betul...dah 6 hari posa...dan tiap2 hari aku masak cuma hari selasa ari tu je aku beli..kononye malas nak masak...hampeh... semua menu yang aku beli aku x boleh makan..akhirnye masuk tong sampah...so...kami decide memang kene masak sendirlah gamaknye...ari2 masak abis idea aku... semalam last minit aku dapat idea nak masak mee udang.. nasib bahan semua ada... pukul 5 aku balik keje terus ambik ika...hujan lebat plak tu... sampai umah dah kul 5.45...sempat ke aku nak masak ni ....dgn kreativiti & kepantasan aku.. aku terus mulakan aktivti memasak... meee udang..nyum2x....punyelah cepat aku masak cuma 30 minit je dah siap...bayangkan...x sangka aku masak cepat... so... untuk tidak tamak... aku pun berikan kepada jiran2 terdekat... sikit sama rasakan...x sabar nak makan mee udang... aku pun menyediakan ke dalam pinggan... siap bahan hiasan tau...kuahnye yang ala2 pekat..baunye yang harum... terliur laki aku.... buka posa pun sampai... peh.... sedap jugk aku mask..laki aku puji abis2.. haaa...ha.... x tahu ke memang aku masak sedap.... alah biasa ah x sangka ah sedap... yelah kan bulan posa mana leh rasa2... sukenye aku laki aku makn banyk..boleh abis makanan yang aku masak....cam ni masak ari2 pun x pe...siap je makan...akiviti seterusnye...solat jemaah...Alhamdulillah.........

2 comments:

  1. wah... leh jadi bibik la ko~ org camni la yang dicari.. ahahaha

    semoga bahgia bersama keluarga tercinta

    ReplyDelete
  2. nanti ko rasa gak apa yang aku rasa dib... dah biasa makan kt umah...mkn kat luar lain rasanye... sekali- sekala leh le

    ReplyDelete